Jak budować lojalność i łączyć się z grupami?

Jak budować lojalność i „łączyć się” z fanami na Facebooku
lub członkami grup?

Naszym zdaniem, na podstawie paroletniego doświadczenia, abyś zmaksymalizował swój potencjał zysku z Twojego fanpage’a na Facebooku lub Twojej grupy, którą tworzysz- musisz skupić się na budowaniu relacji ze wszystkimi swoimi członkami.

Oczywiście staje się to coraz trudniejsze, w momencie kiedy ilość Twoich fanów rośnie, ale zasada jest jedna: nie możesz z tego nigdy zrezygnować.

Jedna ze stron fanowskich, którą obsługujemy dla klienta, ma ponad 1,4 miliona
fanów. Tak- dobrze przeczytałeś. I pomimo takiej ilości odbiorców, pracujemy z klientem każdego dnia, aby pogłębiać relacjami z jego fanami.

Teraz odłóżmy tą ogromną stronę dla fanów na bok, ponieważ
najprawdopodobniej masz stronę fanowską lub grupową z dużo mniejszą liczbą obserwujących. Zamieściliśmy ten przykład tylko po to, abyś zrozumiał, że nigdy nie można rezygnować z budowania/pogłębiania relacji. W tym aspekcie nigdy nie można osiąść na laurach, co możesz zaobserwować również na takich przykładach popularnych osób jak np. Chodakowska Ewa (przyjrzyj się jej działaniom i zobacz w jaki sposób konsekwentnie buduje relacje- pomimo osiągniętego poziomu!).

UWAGA!
Nie musisz posiadać ogromnego fanpaga, aby zacząć budować relację i obracać ją w dochodowy “koszyk ruchu”. Czasami najbardziej dochodowe konta to te, które mają mniej niż 2000 fanów.

Powód tego sukcesu małych stron, który przetrwał próbę czasu w sprzedaży i marketingu to właśnie RELACJE.

Czym bardziej „osobisty” jest Twój “związek” z odbiorcami, tym lepszych konwersji sprzedaży możesz się spodziewać.

Zatem jak budować te relacje ze swoimi fanami i członkami stron/grup?

“Bo wiecie, łatwo się Wam mówi, ale ja działam już kilka miesięcy i w ogóle nic mi nie idzie!”

Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc:

1. Daj członkom wirtualną „władzę”:
Czy wiesz, że jeśli jesteś właścicielem grupy na Facebooku, masz możliwość i prawo podarować JAKIEMUKOLWIEK ze swoich członków ROLĘ NA STRONIE? Czym jest Rola na Stronie?

Możesz przyznać każdemu członkowi dowolny tytuł, w dowolnym momencie.
Ten tytuł to tylko tytuł, możesz utworzyć spersonalizowane uprawienia, w których nie będą mieli dużo większych uprawnień, niż przed nadaniem tytułu.

Członkowie, którym nadasz tytuł, będą widoczni po lewej stronie grup- i to wszystko co się w praktyce zmieni. Dla nich jednak, będzie to symbolem statusu, a Ty zyskujesz silny związek z mianowanymi przez Ciebie osobami. Od tego momentu, mianowani czują się zarówno dla Ciebie jak i dla reszty grupy, dużo ważniejsi. Możesz wykorzystać te relacje na wiele sposobów.

SPOSÓB 1: Aby zyskać osobiste zaufanie.
SPOSÓB 2: Ponieważ mianowani z dużym prawdopodobieństwem zaproszą do grupy/strony swoich przyjaciół.. otrzymujesz BEZPŁATNĄ PROMOCJĘ!

Czujesz powoli dokąd zmierzamy? 🙂


2. Nie spamuj swoim fanom i członkom grup:
Upewnij się, że co najmniej 80% Twoich postów i wiadomości- nie jest SPAMEM!
Ludzie nie są głupi, wystarczy kilka postów, które uznają za mało wartościowe bądź śmieciowe- i możesz pożegnać się ze zbudowanymi do tej pory relacjami.

Zamiast tego, skup się na tworzeniu publikacji, które będą Was jeszcze bardziej “łączyć”. Możesz zapytać, gdzie się obecnie znajdują, jak mija im czas wolny, bądź subtelnie wyciągać informacje, które będą dla Ciebie przydatne.

Dodatkowo dostarczaj im DARMOWE treści, które będą dla nich przydatne i cenne. Przykładowo: jeżeli Twoją niszą jest wykonywanie ręcznie odlewanych świec, w następnym poście zamieść wskazówki z linkami do artykułów, na zewnętrznych stronach internetowych, w których masz podpięty swój program afiliacyjny.

Dajesz im to, czego chcą- równocześnie zaspokajając swoje cele.

Jeżeli zapełnisz te 80% materiałów- materiałami WARTOŚCIOWYMI dla odbiorców, możesz pozostałe 20% poświęcić na zarobek z poleceń, kliknięć CPA w linki partnerskie czy udostępniać linki prasowe, bądź cokolwiek innego co przyjdzie Ci do głowy.

3. Bezpośrednia wiadomość do Twoich fanów lub członków:
To jedna z bezcennych porad, którą zastosowało po naszej inicjatywie, wielu klientów.

Po prostu wyślij swoim fanom i członkom podziękowania za bycie fanem lub członkiem. Jeżeli masz ochotę, to idąc krok dalej- możesz podarowywać im w ten sposób co jakiś czas- darmowy prezent (link do pobrania 10-stronnicowego e-booka, poradnika bądź krótkiego szkolenia online dodanego prywatnie na YT).

To daje niesamowite rezultaty!

* Nie wysyłaj zaproszeń do znajomych. Osobiste wysyłanie zaproszeń do znajomych może być uważane za spam. Prosta wiadomość, darmowy prezent- całkowicie daje radę.

Bardzo dziękujemy Ci za dotarcie do końca. Zachęcamy, abyś jeszcze dzisiaj, spróbował wprowadzić, bądź zweryfikował dotychczasową poprawność działań na swoich kanałach.
Daj proszę koniecznie znać o swoich spostrzeżeniach, które zaczniesz postrzegać przy budowaniu relacji!


Agencja MASTER MARKETING

Autorzy: @garderobelove @artur.zadlo

Udostępnij :

Może Cię również zaciekawić.:

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *