Prezes Urzędu i Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w decyzji nr RKT-1/2025, uznał za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów działania Mastermarketing A&K LTD z siedzibą w Londynie (Wielka Brytania) polegające na pozyskiwaniu działań promujących przedsiębiorców wśród konsumentów, w mediach społecznościowych, poprzez zapewnianie obserwujących, polubień, wyświetleń, zasięgów, zapisów, wejść w link, subskrypcji, widzów, członków grupy, komentarzy lub opinii dotyczących przedsiębiorców lub oferowanych przez nich produktów lub usług, na rzecz zleceniodawców spółki Mastermarketing A&K LTD, które nie są związane z rzeczywistym zainteresowaniem lub oceną danego profilu, strony, grupy, postu, filmu lub innej treści publikowanej w mediach społecznościowych, a w przypadku opinii lub ocen o zleceniodawcach spółki lub oferowanych przez nich produktach lub usługach nie są one związane z zawarciem transakcji dotyczącej produktu lub usługi lub z użytkowaniem produktu lub korzystaniem z usługi, co stanowi nieuczciwą praktykę rynkową, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2023 r., poz. 845), a w konsekwencji stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, o której mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ww. ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
Jawna treść Decyzji nr RKT-1/2025 dostępna jest na stronie
www.uokik.gov.pl.